myfirstspirit

This Is It

Hemma!

"Borta bra men hemma bäst" ?
För mig stämmer det verkligen! Det är härligt med lite miljöombyte, men det är ju hur underbart som helst att sedan få komma hem igen!:)
Så, som ni ser i rubriken är vi alltså hemma!:D
Jag ska sammanfatta lite kort om vistelsen på landet, och sedan får ni kolla in collage nummer 2: Landetcollaget!

Det som är så härligt med att vara på landet är ju att man inte gör så mycket. Bara myser och har det bra. Och solar och badar om vädret tillåter.
Tyvärr hade vi inte sån tur dock... De flesta dagarna var soliga. Men det var sol/moln och inte jättevarmt. Så det var inte riktigt sol & badväder. Men två sådana sol&bad dagar fick vi i allafall!
Sedan har kussarna sommarstuga precis bredvid, där vi är (i farmor och farfars) så umgåtts med dem har vi gjort rätt så mycket också.
Men den ena är 1, snart 2 år och den andra är 6 år. ( Han fyller år idag dessutom! Ett stort grattis till dig!:D) Så det blir rätt intensivt. Men kul!:)
Vi var också med Bendzarna i Norrtälje och gick på bio och åt på restaurangen Ett Glas.  Fast jag följde inte med på bion, eftersom jag avskyr Harry Potter, vilket var det vi skulle se!
Innan bion gick vi runt och kollade i lite affärer också. Och då hittade vi en affär som sålde Michael Jackson- affischer från 1984- orginal. Så en sådan slog jag självklart til på!
Vi har också åkt Viking line från Kappellskär till Mariehamn, men Bendzarna och mina kussar. Turen var en dag tripp tur och retur och vi hade jättefint väder så det var jättemysigt. <3
Dessutom fanns det ju Taxfreeaffär. Och vi köpte MASSOR med godis!:D Under resan var det även två stycken killar som hade underhållning på båtens sundeck. De spelade och sjöng massa låtar. De var jättebra faktiskt!
Vi sköt också med farfars luftgevär!:P
Och om ni inte vet det så är jag en myggmagnet. Jag får alltid hur mycket myggbett som helst så fort jag  går ut. Och för en vecka ungefär så hade jag först ett bett på den vänstra foten, som jag kliade sönder. Då blev såret infekterat och varigt. Dessutom svullnade hela foten upp och gjorde jätteont. Fast såret var ganska litet så efter 2-3 dagar var det bra igen. Men sen fick jag ett på den högra foten som jag också kliade sönder (observera att jag inte kliar sönder dem för att jag vill, men jag kan inte sluta klia för det kliar så otroligt mycket!). Det här såret var större och ännu varigare. Så det fick farmor som var sjuksköterska hjälpa till att tvätta rent och göra så att det läkte. Men det såret tog mycket längre tid än det andra och är inte helt läkt ännu. Eller det är nästan helt läkt, men jag måste vara försiktig så det inte går upp igen.
Jag har kort på såren, men de var inte fina, så ni slipper se!:P
Jaja, nu ska jag sluta så får ni se lite bilder istället!


Ciao!
<3

xoxoxo




P.s. I love you






Klicka på bilden för att se i lite större format.:)
Dock blev det inte speciellt stort, vet inte varför, men, jaja...:P

2009-08-03 @ 21:15:03 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: emma

sv: hehe, typ eller asså ja tycker hon e cool o skit bra ;) :D <3

2009-08-04 @ 11:16:20
URL: http://emiiizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Your name/nickname:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your blog:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0