myfirstspirit

This Is It

Fredagen den 13...

Buu!
Heej på er alla, denna otursdag...eller du kanske inte tror på skrock?? Fast det  gör jag! Jag tror på alla möjliga konstiga  saker. Och jag kan säga att både har sina för- och nackdelar. Men än idag har det ju  inte hänt något oturligt för mig...("peppar, peppar, ta i trä"). Bara så ni vet så är nästa Fredag den   13, redan i  Mars.
Vad säger ni då? Tror  ni på  sånt här?
En sak som jag tyckte var lite rolig var att otursdagen var dagen innan Alla <3 dag. Men något måste väl vara lite lustigt!
Och när jag ändå pratar om alla hjärtans dag, så är det en dag som man kan  strunta i,  eller älska. Om man gillar dagen, så brukar vissa  ge något till de de  tycker som, som ni vet. Men det  behöver ju inte vara en sak. En tanke,  picknick eller en kram  betyder lika mycket. Om inte, ännu mer. Det visar ju  att man inte bara köper någon massproducerad grej, utan tar sig tid och tanke och kommer på något själv. Eller ialla fall gör det själv. Jag brukar t.ex göra egna kort. Det är roligt, och samtidigt göt man någon glad genom att visa att man  bryr sig. Men det kan  vara lite knepigt att komma på  vad man ska göra/köpa till vem/vilka,, så här nedan kommer lite tips:

*Föräldrarna= Något så enkelt som lite  uppskattning. Gör ett eget kort där du berättar  hur mycket du  tycker om  dem och hur mycket du  uppskattar att de till exempel skjutsar dig till träningar eller lagar god mat!  Du kan också skriva en fin dikt.
Saker att köpa:Något personligt som de tycker  mycket om. Saker som brukar funka är choklad, söta nallar, blommor eller smycken.

*Syskonen=  Ge bort en timmes tid då de får bestämma vad ni ska göra tillsammans. T.ex  leka, spela spel eller  kanske  pyssla!
Saker att köpa= Söta små nallar funkar även här, sen brukar en skiva eller lite godis uppskattas.

*Kompisen= Skänk bort en kram, ett chokladhjärta eller ett vänskapshalsband där man  bär varsin halva av ett smycke. Du kan också fylla en glasburk med kolor. Rita sedan hjärtan på ett papper som du fäster som lock med ett fint band. Avsluta med att skriva en gullig ettiket; vänskapskolor som varar för evigt.
Saker att köpa= Det kanske börjar bli  lite tröttsamt, men  en gullig nallebjörn är perfekt till den bästa kompisen också. Du kan  även  göra som jag  gjorde till mina. Jag gjorde ett eget  kort och sen så köpte jag  svarta blanka stenar och en silverpenna. Och så  skrev jag ett ord på varje sten med pennan. De orden som jag valde  var: Faith, True, Love, Hope  och Spirit.

*Pojkvänen= En PUSS!<3 Eller om du inte vågar  så kan du  pussa på  ett kort med läppstift och skriva en  fin hälsning i.
Saker att köpa=  En röd ros, en  kul maskot som ska påminna om dig, en påse med hans favoritgodis, en gullig ram med ett foto av dig i. Eller varför inte bjuda på middag eller picknick!?

Hoppas att du  har fått lite inspiration nu, men kom ihåg at t det är bara fantasin som sätter gränser!

Nu ska jag  bara snabbt berätta lite om min dag.
Det var ju såklart skola idag med. Och  på fredagar så har vi sovmorgon,  vi börjar inte förens 09.25 och  slutar klockan 14.00. Värsta lyxiga dagen!;)
Fast det hände inte speciellt mycket. Bara en sak. Det  var en  kille i 8:an som typ var jättefull eller något sådant, så rektorn fick komma...
Han fick det nog inte roligt när han kom hem!
Planerna för i helgen   är  inte så  många. Men imorgon så måste jag till TäbyCentrum och köpa nya skor.  Mina har gått sönder...:/
Sedan ska vi nog ha alla <3 dagsmys, kolla på melodifestivalen, plugga till proven och så ska Emiiizen sova över här.<3
Nu på  kvällen så kollade  jag  även på   Let's  Dance. Jag tycket inte riktigt att  rätt par åkte  ut. Hade  helst velat att det skulle bli  Carl-Jan. Men favvisen Laila fick stanna kvar.:D
Ha nu  en toppenmysig  helg och en stor  alla  hjärtansdags puss får ni av mig så hörs vi imorgon. Och glöm inte bort att kommentera!<33

P.s. I love you


Det var den  så kallade "kina gungan" på  gympan idag, och  här ser ni en  suddig Becca!:P


Hehe, gympan.:)


 Bilder från dagens promenad på isen.;)



ICE!

<3



Dagen Outfit:

Cardigan: H&M
T-shirt:Second Hand
Linne:Kalaskompaniet
Jeans: Gina Tricot
Halsband:?(Fick det i   present).:)

2009-02-13 @ 23:40:03 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your name/nickname:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your blog:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0