myfirstspirit

This Is It

Hemma<33

Åhh,  vad  skönt det  är att vara hemma igen!
Vi kom hem igår vid 22.45 eller något sånt. Då gick jag direkt upp och  satte på TV:n för jag ville se My Perfcet Life.;)
Men som ni vet var vi  ju i Hamra och  åkte skidor. Eller jag åkte nästan  ingenting,  jag var ju  frkyld och mådde verkligen inte bra...fast jag åkte någon timme på måndagen och tisdagen. Jag hoppas jag  jag inte blir sjuk till påsklovet iallafall,  så  att jag kan åka då.
Vädret var  inte  heller superbra. Det var  inte så  mycket sol, mest kallt, blåst och snö. Men så  är det ju ibland.
Och jag sa ju att jag såg fram emot den  varma chokladen med vispgrädde. Fast jag  tog aldrig någon sån. Var inte alls sugen på det  då eftersom jag  mådde illa och hade feber och ont i halsen...även den får bli till påsken.
Men jag kommer skriva lite här vad jag  gjorde vilka dagar och  så lägger jag in bilder lite senare idag när jag har fått in dem i  datorn.
:)

20/2-09 Fredag

Idag var jag  hemma från skolan eftersom jag hade feber och ont i  halsen.
Klockan 19 åkte vi till mormor i  Bollnäs för att övernatta där och  fortsätta till fjällen  dagen därpå.
Och i  julklapp så fick mormor och morfar ett varsitt album med våra bilder från Arguineguin och jag hade sett fram emot att se dem och det var verkligen jättefint! Vi  har beställt ett också som jag kan  visa sen.

21/2 Lördag

Jag gick upp vid 7 tror jag och så klädde jag  på mig och borstade tänderna. Jag tog med en  macka att äta i bilen. Vid strax efter 8 så hade vi åkt iväg mot fjällen. Vi stannade i  Sveg och  köpte  ltie godis. Mm:)
Klockan 12 så var vi  framme och  då hade Marie gjort spaghetti och  köttfärsås till lunch.
Efter lunchen så var de så  sugna på  att åka skidor så då gick de ut och  åkte. Fast  jag stannade  inne eftersom jag fortfarande hade feber och sådär.
På kvällen så åt vi  fläskfilé med klyftpotatis och  gorgonzolasås. Sen  kollade vi självklart på melodifestivalen. Jag  tycker att d et var jättebra att Molly vann över BWO. För de trodde säkert attt  det var självklart att de skulle gå till  final och  dessutom så gillar  jag inte dem. Det är inget fel  på  deras låtar, men jag  tycker inte  om dem.

22/2-09 Söndag

Den här dagen  är ganska lik gårdagen. Jag stannade inne även denna dag. Mådde fortfarande inge bra. Fast bättre än igår som tur var. Men jag  var väldigt uttråkad. Eftersom jag   bara kollade på  TV och läste tidningar...
På eftermiddagen åkte morfar och  marie hem till Bollnäs  för de skulle jobba på måndagen.
Till middag blev det stekt falukorv med makaroner.
Sen  tittade vi på sporten och Beck.

23/2-09 Måndag

Idag var jag hemma på  förmiddagen men lånade mammas liftkort  och gick ut och åkte  en timme vid klockan 14.
Vi gick på  restaurang på  kvällen. Jag  åt biff med pommes. Mm<3
När  vi kom hem  tittade vi på Design Simon och  Thomas, fast sen såg vi  att charter hjältar också  gick på  tv och de  var ju i  Arguineguin där vi  var. Så det var  roligt. Det hotellet, Sunwing resort som var med där var vi. Visst är det  fint där, och  solnedgångarna är ju bara oslagbara!
jag  har glömt att nämna att vi har bastat också. Det  har vi  gjort varje dag. Det finns en  bastu i  lägenheten, s ådet  är mysigt.

24/2-09 Tisdag

Det här är den sista dagen i fjällen. Jag kom ut i  backen vid 10.30  och  åkte till 12 ungefär.  Sen gick jag hem  och åt  lunch och  packade. Vid 14 kom de andra hem och  då packade vi  klart och  städade och  klockan  16 var vi  klara och åkte  hem. Den här gången åkte vi  hela vägen direkt. Utan stopp i Bollnäs. Fast vi stannade  i Färila  ochåt middag. Det  blev  hamburgare.:P
Klockan 22.45 var vi  hemma.:)

Packtips!
Ett tips till er när det  gäller att packa upp. Vilket inte är så  roligt och man brukar  bara skjuta upp det. Tänka att man  gör det sen. Men det är ingen  vidare  bra idé. Det  ästa är att göra det  på en  gång. Så  har man  det gjort. Det  brukar dock inte jag göra,men  gjorde  det denna gången. Och  det tog en  halvtimme kanske.:)

Puss och kram.<3

P.s. I love you
2009-02-25 @ 13:34:20 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your name/nickname:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your blog:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0