myfirstspirit

This Is It

5 års-kalas + minigolf

När man inte längre är liten så finns det ju en hel del saker man växer ifrån. Man kan saknade de sakerna, eller tycka att det är skönt att slippa. Barnkalas är ett typiskt exempel. själv har jag inga problem med barnkalas. Det kan faktiskt vara riktigt roligt, även om det bara är småbarn med. Det är oftast föräldrarn som brukar frukta de timmar som kalaset håller på. Men, men, det hör väl till antar jag!:P
Och ni vet ju att jag var hos min kusin på kalas så jag ska berätta lite snabbt.
Eftersom jag och min brorsa inte riktigt tillhör de små barnen på kalaset, så var vi med lite på ett hörn liksom. Det är ju vår kusin.:)
Men kalaset innehöll: bullar, kakor, tårta... you name it!  Skattjakt, fiskdamm, och självklart mängder med lek oh bus!
det höllpå i två timmar ungefär och sedan åkte vi upp till Bolleberget där pappa och Edvin joggade och mamma och jag gick en promenad. Efter det så skulle vi åka till mormor och duscha och byta kläder och sådär. Och då var det en liten bortsprungen kattunge som hade kommit till mormors grannar. De hade hört att det pep och så och sedan kom den fram. Vi vet inte vart den kommer ifrån, om den har rymt, gått vilse, eller om någon bara har dumpat av den... ja ingenting vet vi, förutom att det är en liten tjej. Den är otroligt superdupergullig! Svart, vit och liten och mager. Vi vet inte hur gammal den är, men en annan granne jobbade på djurskyddet och hon kom och tittade på katten och sa att den var ungefär 12 veckor kanske.
Men jag hoppas att ägaren hittar den om det är så att den har sprungit bort. Annars hoppas jag att det är någon som vill ta hand om den, eftersom det var fullt på djurskyddet.
Mormors grannar somkattunge kom till och som tar hand om den nu. Skulle gärna ta hand om den, men mamman i familjen jobbar på någont allergiförbund, så det går inte då...
Men efter besöket hos mormors hus så åkte vi tillbaka till födelsedagsbarnet, för då var det dags för vuxenkalas. Så hela släkten var där. Även den släkt som inte är min släkt. Och dem är norrmän. Så då fick vi snacke norsk.:P haha, nej, svenska funkar toppen. men jag måste erkänna att det är lite svårt att förstå vad de säger ibland, även fast det är så likt svenskan.
Där åt vi middag, supermumsig fläskfilé med potatis, vitlöksbröd och massa annat gott. Och till efterrätt blev det tårta och glass!:D Supermumsigt!
När vi kom hem så gick vi och hälsade på kattungen igen och frågade lite om de hade fått veta vad som hänt, men, nej...
Och just det, det glömde jag berätta. Vi var ju och badade igår också, klockan 10.30. På ett jättegulligt litet, fint ställe i Fagernäs. Fast eftersom vi skulle hinna till kalaset också, som började klockan två, så blev det ju inte så långt.
Men som ni vet så glömde jag ju min bikini hemma. Men jag hade ingen lust att bada ändå så dååkte jag inte och köpte en ny innan badet.Fast när vi väl kom dit så blev jag för sugen. Sådå hoppade jag i med kläderna! haha, jag hade ändå velat bada med dem på någon gång under sommaren, så det passade ju bra!;)
Vi åt lunch där också, jag åt våfflor.:)

Idag så har vi inte gjort så mycket. På förmiddagen så gick vi lite på stan med min moster. Och så köpte jag en nya bikini, och en bok och fem Michael Jackson skivor. Eller det var liksom fem skivor i ett paket. Det hette: Michael Jackson, The Collection.
Så jag har precis laddat in den i datorn och mobilen. Så jag får se, jag kanske lyssnar lite på dem innan jag somnar.;)
Vi åt lunch påvårt klassiska fik också, krokanen.
Sedan på kvällen åkte vi och köpte Thaimat i en thaikiosk som vi också bukar äta från. Jättegott! Där träffade vi min moster (åsa) och min kusin (marius) också, Så väntade dem på oss och så följde de med hem till mormor för att de ville titta på kattungen. Eftersom Åsa kanske vill ha en katt. Så ifall ingen annan kan ta hand om henne.:)
Klokan 19.30 så åkte ja, mamma, pappa och Edvin och spelade minigolf också. Men jag kan ju säga att minigolf inte är min bästa sport. Men jag kan ju inte vara bra på allt. Då vore det ju inge roligt, ellerhur??:P
Banan ligger precis vid ett bad, och det var kvällssol, så jag kan säga att ag var grymt badsugen, men ja hade inga badkläder. Men jag tänkte bada ändå, men efter golfen så blev det inte så ändå....
Men om det är bra väder imorgon så badar vi nog då.;)
Nu ska jag gå och sova, skriver mer en annan dag:)

Kram & Godnatt<3
"Zo"
xoxoxo



P.s. I love you
2009-07-16 @ 22:47:18 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your name/nickname:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your blog:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0