myfirstspirit

This Is It

Röd, gröd... eller??

Visst kan ni färgerna?  Ni vet vilken som är röd, grön, blå, gul... you know!
Ända tills idag har jag inte tänk något kring detta, det är ju bara färger, så varför skulle man tänka mer kring det liksom??
Men idag på Nv-lektionen så pratade vi lite om färger och så.
Och har ni tänkt på att den röda du ser kanske inte är samma färg som jag ser. För mig kanske den ser ut som din bruna ser ut. Men det vet man ju aldrig. Man kan inte förklara hur en färg ser ut.
När man är liten, då pekar ju föräldrarna på olika saker och säger: "Det här är blå"
"Jaaa" svarar du då. Även om du då tycker att den ser ut som din förälder tycker att gul ser ut. Men då har du ju lärt dig att den färgen heter blå, så då är det ju blå. Men alla kanske ser färgerna olika. Eller så gör vi inte det.
Ingen vet och ingen  kan heller testa...
Men vet ni också att egentligen finns det inga färger... det är bara vår hjärna som skapar dem i vårt eget huvud...
Jaja, det här är filosofi på högsta nivå som man blir helt snurrig an att tänka på. Så vi får väl helt enkel försöka strunta i det och överlåta det till filosoferna... om ens de någonsin kommer att ta reda på hur det egentligen är...

Förlåt om jag gjorde er förvirrade :P


God natt<3


P.s.  I Love You



 





2009-09-02 @ 20:45:54 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: emma

har faktiskt också tänkt på precis det, o sa de till pappa tror jag det var, för bara ett tag sen :P

2009-09-03 @ 15:40:16
URL: http://emiiizen.blogg.se/
Postat av: Saga

japp lite scary ;)

2009-09-03 @ 18:09:56
Postat av: emma

sv: hehe, du har sagt det förut också :P, men kanske e de, ahaha, själv tycker jag nog inte det, men jag kommer inte ritkigt ihåg hur hon ser ut, får kolal sen :P

haha, nej tror inte de va de trädet, du menar det som är typ vid parkeringen elelr hur? <3

hon var på den här typ, the ugly truth :)

puss o kram

2009-09-11 @ 20:35:11
URL: http://emiiizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Your name/nickname:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your blog:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0